vrijdag 21 februari 2014

dino

Hannah is gek op dino's. Zoals ik misschien al eens gemeld heb.
En voor ons is het mooi meegenomen om te 'gebruiken'. Als alle andere lakens in de was zitten en er zitten alleen lakens in de kast die ze minder leuk vindt (geen winnie the pooh, micky mouse edm), dan zeggen we dat het een dino-laken is (bv een abstract groen met streepjes). Of nagels knippen wordt dan: kom, we gaan jou dino-nagels geven. Geen strubbelingen meer, en voor haar is het meer dan 'echt'.
Dus: op stoffenspektakel om een dino-stofje en aan de slag. Deel handwerk, deel machinewerk (voor de lange eenvoudige stukken), en toen ging het vandaag ineens snel. Plots konden we de dino 'eten geven' (vullen). Met als gevolg dat uiteraard de living ook vol pluizen ligt, aangezien die twee nieuwsgierige peuters graag wilden helpen,... en dan mag je nog proberen zeggen: nee, de dino wil alleen eten krijgen van mama!

Soit: dit is het resultaat, op basis van een zelf uitgetekend 'patroon'. Ik heb het rechtstreeks op de stof getekend, als iemand geinteresseerd zou zijn in het patroon, wil ik het desnoods wel eens op papier zetten...








2 opmerkingen:

  1. ik zou wel eens willen weten hoe je de dino hebt gemaakt… :) heb 2 jongens die verzot zijn op dingo's

    BeantwoordenVerwijderen
  2. eerst de vorm getekend, dan een lang stuk voor de buik (breder aan de poten!) 4 rondjes voor de onderkant van de poten en nog tussenstukjes voor binnenkant poten.... ik teken het eens uit als ik tijd heb en er aan denk ;)

    BeantwoordenVerwijderen